Ferentillo-Don Bosco

 Het avondeten was een tegenvaller: antipasti was top maar wat volgde was wel minder.Deborah,de verantwoordelijke maar niet de eigenares,begreep totaal niet waarom onze borden niet leeg waren 🤣.Ook een lekker dessert ontbrak.Dus vroegen we een dolce en kregen wat verlepte koekjes.we vroegen ook om het ontbijt om 07.00 u te krijgen ipv.om 8.00 u.Olala: dat was eventjes een Italiaanse discussie.Dan maar de gulden middenweg: 07.15u😂

Eindelijk kunnen we vertrekken voor een tocht van 18km met 1150 m stijgen en 300 m dalen.

We lopen Ferentillo door, een mooi bergdorpje en bezoeken de kerk ‘ chiesa Santa Maria: heel mooi met gerestaureerde fresco’s.

Kort daarna komen we op de ‘ Via Roma’: dat geeft courage!

We volgen een stijgend bergpad en lopen gelukkig heel wat km in de schaduw.Telkens krijgen we een doorkijk naar de Monterivoso.Het kapelletje ‘Santa Lucia’ hebben we jammer genoeg gemist.Hoe zou dat komen?😉Al snel komen we op de Carpiopas en gelukkig met regelmatig de nodige schaduw.Op de flanken zien we mooie,oude gehuchtjes die als het ware rechtstreeks uit nostalgische,Italiaanse filmdecors komen.

We hebben de kans om een typisch bergdorp te bezoeken: Polini,maar dat betekent opnieuw afzakken en nadien terug klimmen naar onze route.We beslissen verstandig om dit niet te doen want een uur extra klimmen en dalen zien we niet echt zitten: de lichamelijke mankementen  en de jeugdige leeftijd😂geven de doorslag.

Uiteraard hebben we oog voor de natuur: we wisten niet dat er ook Europese hopbeuken bestaan.En plots verschijnt er op onze weg een zwam,een reuzezwam, ach jongens wat een zwam is dat ….😂en de zwam van de ….En de zwam stond op onze route halialo en de zwam stond op onze route Halialo!

Na 8 u onderweg komen we aan bij onze eindbestemming voor vandaag:hotel Don Bosco op ong. 1200 m hoogte!Gelegen tussen twee cols.

Morgen blijven we wat op hoogte en dalen nadien af naar het Rietidal.

A domani 😉










Reacties

  1. Hey Lucia en andere moedige stappers,
    Ik kan nu pas reageren, ik was mijn wachtwoord kwijt van mijn Gmail account. Uiteindelijk vond ik het terug en kon ik inloggen. Ik heb jullie blog van de voorbije dagen eindelijk kun ben lezen. Wat gaat dit weer een mooi avontuur worden !
    Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Maar Lucia, hoe kan je dat kapelletje 'Santa Lucian nu mislopen ? Weer typisch jou he 🤣🤣🤣 Geniet maar van de mooie tochten en hopelijk is het avondeten vandaag beter. Groetjes , Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie natuur.
    Ja Lucia, zoals Sofie al schrijft, hoe kun je dat kapelleke nu mislopen. De zwam zie je wel. 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo tof Sylvia! Ik ga alles eens op mijn gemak lezen vanavond 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie konden toch weerstaan aan die penis tamusement nog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Meiskes, ziet er geweldig uit ginder. Niet forceren en "de lichamelijke kwaaltjes" goed verzorgen ! Jullie maken iedereen stikjaloers maar het is jullie gegund. Misschien moeten we eens wat venten samenzoeken om iets gelijkaardigs (en nog wat straffers) te doen. Ik denk wel dat we dan 's avonds het zwembad overslaan en direct aan de pinten beginnen ... Nog veel wandelgenot, geniet van de natuur, van de opstijgende wolken uit het dal en van elkaars gezelschap. We blijven het volgen en keep it safe ! Groetjes Daniel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sylvia, 1 foto zal de favoriet zijn van de ww 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daan laat die die dames hun succes. Ik benijdt hun form. En hoewel die natuur die ze zien mij jaloers maakt voel ik me niet geroepen hun uitdaging aan te gaan. Mijn form is niet zo goed. Leen heeft wel de form maar haar logements en culinaire eisen moeten wel trefzekerder zijn. Mick en vriendinnen. Hou je haaks!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Don Bosco-Poggio Bustone

Collevecchio- Poggio Mirteto

Poggio Mirteto-Abbazia di Farfa